BKM garandeert bereikbaarheid en bedrijfszekerheid bij Ambrogio

Beste klant,

Hexacom zette het jaar 2016 in met een belangrijke aankondiging: Hexacom wordt overgenomen door BKM. De drijfveren voor het samengaan van de twee sectorgenoten waren van strategische aard. De telecom- en IT markt is de laatste jaren onderhevig aan een consolidatie, en deze trend zet zich door. Schaalvergroting is een conditio sine qua non voor verdere groei en om u als klant optimaal te kunnen blijven bedienen met nieuwe oplossingen en de gepaste technologische ondersteuning. BKM en Hexacom dekken door deze fusie de hele Belgische markt af met kantoren in Hasselt, Steenokkerzeel en Gent. 170 gespecialiseerde medewerkers bedienen samen zo’n 16.000 klanten uit diverse sectoren.

New company, rich history

Vanaf 1 april 2017 nemen we dus een nieuwe start, maar de expertise en de kwaliteit die u van ons kent, blijven. Hetzelfde sterke team van ervaren, gespecialiseerde medewerkers blijft u ondersteunen en uw vertrouwde contactpersoon blijft dezelfde. Het blijft onze topprioriteit om u kwalitatieve oplossingen aan te bieden die perfect beantwoorden aan uw ICT behoeften.

Met vriendelijke groeten,

Bart Soetaers
Managing Director BKM-Hexacom

Voor Ambrogio steunt efficiënt transport op veiligheid, timing en kosten. Hetzelfde geldt voor de IT-omgeving van het bedrijf. Om continuïteit te garanderen, werkt Ambrogio nauw samen met BKM. Het bedrijf implementeerde een VoIP-platform en staat in voor de beveiliging van het netwerk.

 

Ambrogio is gespecialiseerd in intermodaal transport. Al bij de start van de onderneming in 1957 was het voor oprichter Domenico Ambrogio duidelijk dat efficiënt transport over lange afstand op drie pijlers steunt: veiligheid, timing en kosten. Om op die drie elementen optimaal te scoren, richt Ambrogio zich sinds jaar en dag op intermodaal transport: vervoer via het spoor en de weg. Doorheen de jaren is Ambrogio uitgegroeid tot een Europese speler met 300 medewerkers, waarvan 47 in België. Het hoofdkwartier van het bedrijf is gevestigd in Milaan. Ambrogio runt zes logistieke terminals: twee in Italië, twee in Frankrijk, één in Duitsland en één in België voor distributie in de Benelux en ladingen richtingen Groot-Brittannië en Ierland.

 

Altijd bereikbaar

Om de communicatiekosten tussen de terminals terug te dringen, deed Ambrogio een eerste ervaring op met Voice over IP. “De telefoonkosten daalden meteen met de helft”, zegt gedelegeerd bestuurder Andrés Ambrogio - kleinzoon van oprichter Domenico - in de vestiging in Muizen bij Mechelen. “Helaas stond de oplossing nooit helemaal op punt. Er waren veel problemen. Lijnen vielen weg of waren niet bereikbaar.” Telefonie is echter een bedrijfskritische toepassing in de transportsector. “We moeten te allen tijde bereikbaar zijn voor onze klanten. Voor de goede samenwerking tussen de verschillende terminals is het belangrijk dat onze medewerkers over een betrouwbaar communicatiesysteem beschikken.” Ambrogio riep de hulp in van BKM om de problemen weg te werken. BKM migreerde Ambrogio op nauwelijks één dag naar het platform Unify OpenScape Business.

De oplossing bezorgt Ambrogio alle functies en voordelen van Unified Communications & Collatboration, vanuit één centraal beheerd platform. Medewerkers bellen tussen de verschillende vestigingen via de cloud. Niet alleen geniet het bedrijf zo van een sterke kostenreductie, het kan zijn medewerkers ook uitgebreide UC-functionaliteit aanbieden, bijvoorbeeld rond conference calls en presence. Tegelijk blijft het geheel eenvoudig te beheren vanuit een webbased tool. “Telefonische bereikbaarheid is essentieel voor onze bedrijfscontinuïteit”, zegt Andrés Ambrogio. “De stabiliteit van het systeem zorgt voor de betrouwbare VoIP-oplossing die we altijd al voor ogen hadden.” In een volgende stap denkt Ambrogio eraan om OpenScape Business te integreren met de boekhouding. “Dat moet onze medewerkers nog beter ondersteunen, omdat ze dan - uiteraard in functie van hun rol - onder meer zicht zullen krijgen op de historiek van de klant, openstaande facturen, enzovoort.”

 

Up-to-date beveiliging

Het succes van het VoIP-project deed Ambrogio beslissen de relatie met BKM uit te breiden. “Daar zorgden zowel de geboden expertise als de prettige samenwerking voor”, vervolgt Andrés Ambrogio. Het bedrijf vroeg aan BKM een oplossing uit te werken voor de beveiliging van het netwerk. BKM werkte een configuratie uit met nieuwe switches, firewalls en security bundles voor de bescherming van het pc-park van het bedrijf. Centraal in de oplossing staat WatchGuard APT Blocker. Die firewall zorgt voor bescherming tegen geavanceerde malware en zogenaamde zero-day threats. “Ook hier is het ons om bedrijfscontinuïteit te doen. Bedrijven zijn meer dan ooit het doelwit van hackers en malware. We zijn ons daarvan bewust en beschikken dankzij BKM over een adequate beveiliging van ons netwerk, servers en applicaties.”

Ambrogio is een van de BKM-klanten die kiest voor beveiliging via een managed service. “Als leek kun je niet anders dan je zo goed mogelijk te beschermen.” De aanvallen en bedreigingen worden almaar gesofisticeerder en sneller. Ambrogio wil zich in de eerste plaats op zijn kernactiviteiten kunnen concentreren: efficiënt intermodaal transport organiseren voor de klanten. “Dankzij BKM weten we dat onze beveiliging altijd up-to-date is. Via rapporten blijven we op de hoogte van de problemen die er zijn geweest - en van de oplossingen die ervoor zorgen dat we onze dienstverlening aan onze klanten nooit moeten onderbreken.”